Hop hop op weg naar de top

Geschreven op 31 januari 2023 door Ramona Overdijk

De laatste wedstrijd van januari speelden wij zaterdag 28 januari in de Linde tegen het op de laatste plaats vertoevende Zaanstad D1. De uitwedstrijd hadden we verloren met 3-1, dus met revanche gevoelens begonnen we deze wedstrijd op dé Super Saturday van Volley Meerkerk.

Met een mooi spandoek gemaakt door de jeugd (zie eerste 2 en laatste 2 woorden van de titel + op weg naar = Meerkerk aan), de 4-0 winst van vorige week nog in ons achterhoofd en de sponsor LRS Solution op de tribune, begonnen we aan de wedstrijd.

Ondanks alle goede voornemens verliep het begin alleen niet soepel. We maakten vooral te veel servicefouten, in plaats van de servicedruk van vorige week, en brachten onszelf daarmee in het nauw. We hadden een enorm lange rally van op een haar na een minuut, maar ook dat punt konden we niet verzilveren. Nadat we op 7-13 achter kwamen, wisten we door hard te werken, puntje voor puntje de achterstand te verkleinen. Zaanstad probeerde het tij te keren en nam een time-out op 13-15. Het had geen effect, en nadat we bij het 16de punt op gelijke hoogte waren gekomen wisselde onze tegenstander nog twee speelsters . Maar ook dat mocht niet meer baten. Wij haalden ze in, hadden ons echt herpakt en wonnen de set met 25-21. Dat was een fijne comeback in deze set, al was ons volleybalspel niet overtuigend.

In de tweede set maakten we minder fouten en namen we vanaf 3-3 de leiding. Die lieten we niet meer los. We speelden netter en wonnen dit keer wel de lange rally. Met een mooie combinatie als één na laatste bal sloeg Julia ons naar de 24. En de blokkering zorgde voor de 25 punten tegen 20 voor Zaanstad.

In de derde set kon de spelverdeling de set ups verdelen over alle verschillende posities. We stonden op 20-11 op een comfortabele voorsprong en gaven het niet meer weg. De set werd weer gewonnen met 25-19.

Ook de vierde set werd met dezelfde score gewonnen. Eigenlijk was het geen bijzondere wedstrijd. Vorige week was het niveau zo goed en waren we zo stabiel, de lat lag nogal hoog. Het knappe is om toch de wedstrijd, na de 4-0 winst van vorige week tegen de nummer 3, weer met 4-0 te winnen. Natuurlijk zijn we daar super blij mee en moet je het ook tegen de hekkensluiter maar doen.

Volgende week spelen we om 19:30 uur in Renate haar hometown Dordrecht tegen Next Volley Dordrecht. Renate wordt deze week geopereerd aan haar knieblessure, dus we willen haar veel beterschap wensen en een zo snel mogelijk herstel, zodat we haar over een (te lange) tijd weer in het veld zien stralen.

Meer over Dames 1

Niveau: 1e divisie B
Speeltijd: Zaterdag 17.45 - 19.30 uur
Training(en): Maandag 20.15 – 22.15 uur
Donderdag 20.00 – 22.00 uur
Trainer/coach: Michel Klappers
Assistent: Renate Ouderkerk
Teamsponsor:

Wedstrijden mede mogelijk gemaakt door:
Zonder sponsoren geen vereniging

Grote dank aan onze sponsoren

Draag jij ook een steentje bij?

Sponsorkliks

Via Sponsorkliks koop je gewoon online, maar voor elke aankoop gaat er een klein bedrag naar onze vereniging!

Foutje gevonden? Neem contact op met Volley Meerkerk.