D1 blijft winnen!

Geschreven op 7 februari 2023 door Ramona Overdijk

Zaterdag 4 februari reisden wij naar Dordrecht, de woonplaats van Renate. De thuiswedstrijd tegen Next Volley Dordrecht Dames 1 werd met 4-0 gewonnen door ons, dus zij hadden al op Instagram gezet dat ze er alles aan zouden doen om revanche te pakken in hun eigen hal om hun zegereeks van 2023 door te zetten. Nu hoop ik maar dat ze ook op de hoogte waren van onze zegereeks in 2023…

Julia moesten we deze wedstrijd  helaas missen vanwege ziekte, dus Lise kwam ons versterken. Renate zat gelukkig geopereerd en wel aan de kant en ook publiek was meegereisd!

De eerste set begonnen we lachend dankzij Margreet, die een beetje in de war was met de yell en dat bracht vast de sfeer. Ondanks dat beide Konings een beetje moeite hadden met het zien van de rode lijnen zorgden we toch voor een voorsprong door sterke aanvallen. Romy serveerde zes keer achter elkaar en daardoor liepen we uit naar 10-16. De drie wissels aan de zijde van Dordrecht konden ons niet meer tegenhouden. We wonnen de set met 16-25.

In de tweede set begonnen we nog beter dan in de eerste set. Servicedruk van Daphne en Annelies bezorgden ons een 2-11 voorsprong. Toch hadden we het even moeilijk in een bepaalde rotatie en kwam Dordrecht terug van 9-16 naar 13-16. De ingebrachte Ramona scoorde de bal en toen was het weer aan Romy om vier keer te serveren. Een laatste bal van Dordrecht die uit ging bracht ons naar de winst van de tweede set met 17-25.

Ook de derde set hielden wij ons niveau vol en zakte Dordrecht helemaal weg. Er was weinig plezier aan de overkant. Aan onze zijde knalden wij lekker door. We sloegen veel ballen weg via de blokkering en de pass bleef constant. Op 12-24 nam Michel nog even een time-out voor de lol en de bal werd er daarna meteen ingeknald.

Een mooie 0-3 voorsprong, maar natuurlijk wilden we dat extra puntje. Anous deed een prachtige omhaal met haar arm, vervolgens lag Daphne op de grond en scoorde Annelies de bal bovenhands. Een fijne rally om te winnen. Er volgden meer lange rally’s die we wonnen, maar helaas verslapte de servicedruk en gaven we Dordrecht, die voor alles of niets ging, nog wat kansen. Het ging voor het eerst gelijk op en we kwamen nog terug van 24-21 naar 24-23, maar helaas verloren we toch de laatste set met 25-23.

Maar ondanks de laatste set een mooie 1-3 overwinning op de nummer drie van de competitie en de vierde overwinning op rij! We gaan lekker door in deze sfeer. Aanstaande zaterdag 11 februari spelen we om 17:45 uur thuis in de Linde tegen Somas/Activia D2. De uitwedstrijd werd verloren met 3-1, dus op naar revanche! Hopelijk zijn jullie er allemaal weer bij!

Meer over Dames 1

Niveau: 1e divisie B
Speeltijd: Zaterdag 17.45 - 19.30 uur
Training(en): Maandag 20.15 – 22.15 uur
Donderdag 20.00 – 22.00 uur
Trainer/coach: Michel Klappers
Assistent: Renate Ouderkerk
Teamsponsor:

Wedstrijden mede mogelijk gemaakt door:
Zonder sponsoren geen vereniging

Grote dank aan onze sponsoren

Draag jij ook een steentje bij?

Sponsorkliks

Via Sponsorkliks koop je gewoon online, maar voor elke aankoop gaat er een klein bedrag naar onze vereniging!