Onze trouwe sponsor Plus had het al jaren voor ogen om de status van H1 spelers te gebruiken voor promotie doeleinden. Jarenlang is hier nooit iets van gekomen, maar afgelopen week was het dan eindelijk raak. Thijs Brakband liet ziet toch strikken, voor een redelijk groot bedrag wat nog overgemaakt wordt op H1 rekening, en hier kwam de volgende reclameboodschap uit.
Meerdere spelers laten zich wel eens verleiden om in zee te gaan met privé sponsoren. Tijdens de wedstrijd tegen Podarwic kan je er zo nog een voorbeeld uit halen. Thijs Dekker wordt overduidelijk gesponsord door Volvo. Komt bewust als laatste aanrijden, zodat iedereen de bolide kan bewonderen. Rijdt bewust naar een afgesloten weg, zodat de inzittenden extra lang kunnen genieten van alle foefjes in de auto.
Eenmaal (te laat) aangekomen in Aalst was het dan toch zaak om te gaan volleyballen tegen het laag geplaatste Podarwic. Snel insmeren met Tiger Balm (sponsorschap Ed/Wim) en gas erop. Ietwat verrassend werd het toch spannend tijdens de eerste set. Het laag geplaatste Podarwic bleek van een iets ander niveau te zijn, dan verwacht. De thuisspelende ploeg bleek een tweetal aanvallers te hebben die het de verdediging toch aardig lastig maakte. Uiteindelijk werd deze set zelfs verloren.
Jos was tijdens de wedstrijd nog bezig met een farmaceut van pepmiddelen, waarbij er in set 2 eindelijk een overeenkomst werd gesloten. Set 2 en 3 waren dan ook eindelijk sets waarin de libero actief was. Ook de aanvallers leken een upgrade te ondergaan qua sponsorcontract. De goedkope boorhamers werd ingewisseld voor Makita materieel. Ze hamerden er dan ook weer lustig op los, waardoor set 2 en 3 meer leken op hetgeen wat Meerkerk goed kan (starten achter komen, laat terugkomen en vervolgens winnen).
Set 4 was kort en krachtig. Het liep gewoon niet en het viel allemaal erg ongelukkig.
De set werd dan ook verloren.
Tijdens de 5e set was het dan uiteindelijk toch meer de wedstrijd van Meerkerk. Aanvallers aan Meerkerkse zijde lieten zien dat ze 2 keer per week aan het trainen waren. De aanval werd middels slimme hoeken of tipballen snel afgemaakt. Passend liep het prima en de spelverdeler was naar hartelust aan het verdelen. 2-3 winst voor de heren uit Meerkerk.
Wederom nieuws op het gebied van persoonlijke sponsoren. Jelmer laat zich sponsoren door Jos, aangezien de inleg van Jos (voor 10 wedstrijden) direct in eigen zak verdween en gebruikt werd voor een McDonalds menu. Je maakt het mee bij H1.